söndag 22 november 2009

Loved by God-Gay by Nature-Proud by Choice

Ur Brottsförebyggande rådets (brå)Rapport 2009:10
Hatbrott 2008

Hets mot folkgrupp
Under år 2008 identifierades 20 anmälningar avseende
hets mot folkgrupp med homo-, bi- och heterofobiska
motiv, vilket i princip är samma antal
som för år 2007. Ett exempel på brottstypen hets
mot folkgrupp är:
Utpekad person har på allmän plats uttalat
saker som att ”Homosexuella personer var
pedofiler” och att ”Homosexualitet var en
sjukdom som Gud kunde hela”.

Rapporten kan laddas ner som pdf här: http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=7&module_instance=9

Igår med anledning av Missionskyrkans beslut angående vigsel av samkönade visade homofobin/hatet som under lång tid legat och pyrt i våra kyrkor upp sitt groteskt fula ansikte i många bloggkommentarer. Nu kan ni inte dölja det längre. Nu börjar kyrkan öppna upp.

I AM WHAT I AM. En riktig Gaydänga. Loud and Proud.

Lyrics:
I am what I am
I am my own special creation
So come take a look
Give me the hook
Or the ovation
It's my world
That I want to have a little pride in
My world
And it's not a place I have to hide in
Life's not worth a dam
Till I can say
I am what I am

I am what I am
I don't want praise I don't want pity
I bang my own drum
Some think it's noise I think it's pretty
And so what if I love each sparkle and each bangle
Why not see things from a different angle
Your life is a shame
Till you can shout out I am what I am

I am what I am
And what I am needs no excuses
I deal my own deck
Sometimes the aces sometimes the deuces
It's one life and there's no return and no deposit
One life so it's time to open up your closet
Life's not worth a dam till you can shout out
I am what I am

I am what I am

I am what I am
And what I am needs no excuses
I deal my own deck sometimes the aces sometimes the deuces
It's one life and there's no return and no deposit
One life so it's time to open up your closet
Life's not worth a dam till you can shout out
I am what I am

I am I am I am good
I am I am I am strong
I am I am I am worthy
I am I am I belong

I am I am I am useful
I am I am I am true
I am I am somebody
I am as good as you

Yes I am

1 kommentar:

  1. Det tragiska är att de som visar upp sitt ansikte oftast inte har förmågan att självrannsaka sig.

    SvaraRadera